Інтелектуальний
марафон
Мета:
розвивати юридичне мислення, активізувати і стимулювати творчу діяльність учнів,
узагальнити їх знання з права в невимушеній творчій атмосфері; виховувати у
школярів інтерес до правових знань, формувати правову культуру школярів, повагу
до моралі і правопорядку.
Умови
гри:
грають дві команди, кожна команда має назву і капітана. Гра проходить у 9 раундів,
які оцінюють журі.
Епіграф:
“Усе життя – це гра, і потрібно ще у дитинстві навчитися майстерно в неї грати”
І. В. Вишковський
І раунд. Розминка “Хто швидше”
Пропонують 14 запитань.
Команда, яка знає відповідь, піднімає прапорець і відповідає.
Оцінка журі за
правильну відповідь – 5 балів.
1.
Як називається основний закон України? (Конституція)
2.
Як називається державний гімн України? (“Ще не вмерла Україна…”)
3.
Основний документ громадянина України. (Паспорт)
4.
Єдиним джерелом влади в правовій державі є
_____ . (Народ)
5.
Навчання в школі є обов'язковим з ____ років. (6)
6.
За формою державного правління Україна є ______. (Республікою)
7.
Кількісний склад Верховної Ради України. (450)
8.
Чи завжди існувала держава? (Ні)
9.
Хто був автором найдавнішої Конституції України? (Пилип Орлик)
10.
Особа без громадянства. (Апатрид)
11.
Назвіть головний елемент державного герба України. (Тризуб)
12.
Законодавчим органом в Україні є ______. (Верховна
Рада)
13.
Особа, яка має подвійне громадянство. (Біпатрид)
14.
Згідно із законом України кожна людська істота до18 років це ___. (Дитина)
ІІ
раунд “Щаслива
мить”
Протягом 30 секунд
гравці дивляться на слова, записані на дошці, а потім, коли слова витирають, за
командою відтворюють їх по пам'яті.
За кожне назване слово
– 5 балів.
Правопорядок,
браконьєрство, суд, громадянин, паспорт, хабарництво, закон, злодій, демократія,
відповідальність, повноліття, дієздатність, власність, хуліганство, підприємець,
уряд, свобода, законність, іноземець, правосуддя.
ІІІ
раунд “Ланцюжок”
Розташуйте за 1 хвилину
назви державних утворень, які існували на території України, в історичній
послідовності:
1.
Українська Народна Республіка .
2.
Велике князівство Литовське.
3.
Київська Русь.
4.
Українська Радянська Соціалістична Республіка.
5.
Грецькі міста-держави Північного Причорномор'я.
6.
Запорізька Січ.
7.
Галицько-Волинська держава.
8.
Українська козацька держава (Гетьманщина).
9.
Українська держава Павла Скоропадського.
Оцінка журі за правильну відповідь – 5
балів.
IV
раунд “Шифрована
записка”
Прочитати за допомогою
алфавіту зашифроване висловлювання Цицерона: (“Ми
повинні бути рабами законів для того щоб бути вільними”)
“17,
11 20, 19, 3, 11, 18, 18, 12 2, 24, 23, 11 21, 1, 2, 1, 17, 11
10, 1, 15, 19, 18, 12, 3 6,
16, 33 23, 19, 4, 19, 30, 19, 2 2,
24, 23, 11 3, 12, 16, 31, 18, 11, 17, 11”
V
раунд “Юридичний рахунок”
Юристи-професіонали
повинні мати різнобічні знання, у тому числі – уміти швидко рахувати. Хто
швидше впорається із завданням, отримує 10 балів. Час на виконання – 3 хвилини.
1.Розв’яжіть рівняння.
Ж+Б-З = К+І-И
Г Г
2.
Знайдіть значення: (А + В) - Д + Е,
якщо
А
– день прийняття Конституції України;
Б
– вік настання повноліття;
В
– мінімальний вік, з якого громадянин України може бути обраний депутатом;
Г
– кількість Універсалів, які були прийняті в період діяльності Української
Центральної Ради;
Д
– мінімальний вік, з якого громадянин може бути обраним Президентом України;
Е
– вік отримання паспорта;
Ж
– мінімальна тривалість щорічної основної відпустки;
З
– кількісний склад Конституційного Суду;
К
– день прийняття Акта проголошення незалежності України;
І
– шлюбний вік для чоловіків;
И
– вік, з якого настає повна дієздатність.
Вікторина для вболівальників
1.
Що таке свобода віросповідання? (Право сповідувати будь-яку релігію або не
сповідувати жодної)
2.
Як називаються права та свободи людини, покликані забезпечити її особисті
потреби? (Особисті або громадянські)
3.
Чи мають право школярі бути членами політичних партій? (Ні, це право надається
лише з 18 років)
4.
Який міжнародно-правовий акт закріплює права дитини? Коли його було прийнято?
(Конвенція ООН про права дитини. 20 листопада 1989 р.)
5.
Із якого віку громадяни України мають право бути засновниками дитячих
організацій? (З 15 років)
6.
Яким чином громадяни України реалізують своє право на участь в управлінні
державою? (Через участь у виборах, референдумі)
7.
Яка релігія в Україні є загальнодержавною? (Жодна релігія не може бути визнана
загальнообов'язковою, оскільки церква відокремлена від держави)
8.
Який освітній рівень згідно з Конституцією України є обов'язковим? (Загальна
середня освіта)
9.
Яким чином ви можете захистити порушення ваших конституційних прав? (Через
звернення до суду)
VI
раунд “Творимо
закон”
Щодня ми з вами стаємо
учасниками правовідносин і всі наші дії регулюється певними нормами права. Недотримання
громадянами, державою норм права може призвести до безладу, хаосу в країні. Тому
наш конституційний обов'язок шанувати Основний Закон нашої держави, дотримувати
інших нормативних актів, які приймають органи влади.
Протягом 15 хвилин
учням пропонують розробити законопроект “Про
боротьбу зі шкідливими звичками”.
Максимальна кількість
балів – 20
балів.
Ділова гра з уболівальниками
Вам необхідно закінчити прислів'я. Вигуки не враховуються. Слово надається
лише тим, хто піднімає руку.
Наприклад:
1. Моя хата з краю – … (нічого не
знаю).
2. З ким поведешся, … (від того й наберешся).
3. Бідному з багатим судитися – …
(краще в ложці води втопитися).
4. Суд несправедливий, коли суддя
… (брехливий).
5. Вір своїм очам, … (а не чужим
словам).
6. Вовк линяє, але натуру … (не
міняє).
7. Чим далі в ліс, … (тим більше
дров).
8. Яблуко від … (яблуні далеко не
впаде).
9. Чуже добро на користь … (не
йде).
10. Своя сорочка … (ближча до
тіла).
11. Дають – бери, … (а б’ють –
тікай).
VII
раунд “Сила слова”
Конкурс ораторського
мистецтва “Чи
може суспільство викоренити злочинність?”. Підготувати
тези для аргументованого висвітлення своєї позиції.
Максимальна кількість
балів – 15 балів.
VIII
раунд “Відео-завдання”
Після
перегляду відео потрібно вказати, які права були порушені.
Максимальна кількість балів – 5 балів за
кожну правильну відповідь.
Коментарі
Дописати коментар